Bir işe sıfırdan nasıl başlanır: Başlamak için 24 adım


 Başarılı bir iş kurmak için attığınız adımlar ve kullandığınız araçlar



 Servet oluşturmak için yapabileceğiniz en iyi şeylerden biri bir iş kurmaktır. Göz korkutucu olabilir, ancak doğru sistemlerle kolay hale gelebilir. İyi haber şu ki, işinize başlamak için yapmanız gereken her şey daha önce milyonlarca kez yapıldı. Her şeyi baştan yapacak olsanız bile, sıfırdan başlamanıza veya ne yapacağınızı bulmak için zihinsel kapasitenizi boşa harcamanıza gerek yoktur.


 Yeni işinize başlarken atmanız gereken en az 24 adım var, size adım adım yol göstereceğim.


 Projenizin ne istediğine dair zaten bir fikriniz olduğunu varsayacağım, bu makalede size projenizi nasıl inşa edeceğinizi veya büyüteceğinizi göstermeyeceğim, ancak başlamak için hangi pratik adımların gerekli olduğunu size anlatacağım.


 24 adımda bir iş kurma

  1.  Temel bir iş planı oluşturun.
  2.  Bir isim yap.
  3.  Ad için özel bir alan satın alın.
  4.  Sosyal medya hesaplarını güvence altına alın.
  5.  Marka kimliğinizi geliştirin.
  6.  G Suite ile bir hesap oluşturun.
  7.  Kolay, basit bir web sitesi oluşturun.
  8.  Kartvizitler alıyorum.
  9.  Bir muhasebeci ve bir avukat arıyorum.
  10.  Bir limited şirket kurun.
  11.  Bir işveren kimlik numarası alın.
  12.  Bir işletme sözleşmesi oluşturun.
  13.  Hükümete gerekli evrakları gönderin.
  14.  Ticari bir banka hesabı açın.
  15.  Çalışanlar ve yükleniciler için bordro hizmeti ayarlayın.
  16.  QuickBooks'u kurun.
  17.  Temel bir muhasebe sistemi kurun.
  18.  İlk günden bir proje yönetimi çözümüne başlayın.
  19.  İlk günden itibaren dahili bir wiki sistemi oluşturun.
  20.  Bir Slack hesabı oluşturun.
  21.  Konferans görüşmeleri ve toplantılar için bir numara ayarlayın.
  22.  1Password kurun.
  23.  Bir abonelik izleyici oluşturun.
  24.  Önümüzdeki 12 ay için stratejik bir plan oluşturun.


 İlk olarak: Projenizin alanını belirleyin


 1 . Temel bir iş planı oluşturun

 Seyahatinizi planlamadan uzun bir yolculuğa çıkmak istemeyeceksiniz. Ve kendi işinizi kurarken aynı şeyi yapmak istemezsiniz. Buna dayanarak, iki temel soruyu yanıtlamanız gerekir:

  1.  Karlı olmak için ne yapmalısınız?
  2.  Kar elde etmek için yapmanız gerekenlerin karşılığını nasıl ödeyeceksiniz?

 Fazla düşünmeyin, ne gerektiği konusunda gerçekçi olun.

 Araştırmanızı yapın ve sayılarınızı bilin. Her şeyi bir kağıda yazın, iş planı ilk 6-12 ay içinde kullanışlı bir araca dönüşecektir.


 2. Bir Ad Oluşturun

 İşletme için bir ad oluşturma adımı zor ve biraz da zor olabilir. İsim havalı olmalı. Ne mükemmel ne de Google veya Yahoo gibi farklı moda sözcüklerden oluşuyor çünkü bu adı sık sık anacaksınız ve muhtemelen projenizin internet adresi olacaktır.


 İşte önemli olan:

  •  Elbette bir isim bulduğunuzda en önemli husus yenilikçi ve kendinden emin olmaktır. Ve beğenmezseniz, yıl boyunca haftanın 7 günü uzun süre tanıtacağınız için tanıtımını yapamayacaksınız. En azından plan bu.
  •  Benzersiz bir şey seçin . Genel kural, Google arama motorunda adı aradığınızda, seçtiğiniz bir isme sahip bir işletme veya mevcut herhangi bir ürün bulamayacağınızdır.
  •  Marka adınız basit ama akılda kalıcı olmalıdır . Ticari markayı aramayı zorlaştırmak istemezsiniz.
  •  Adınız (.com) için ticari bir web sitesi edinin. Önemine rağmen projenin alan adını görmezden gelen pek çok kişi var ve bu inanılmaz! İnsanların işletmenizi ciddiye almasını istiyorsanız, bir işletme web sitenizin olduğundan emin olun.


 İşletmeniz için uygun bir isim seçmek için şu noktalar üzerinde beyin fırtınası yapabilirsiniz:

 beyin fırtınası, kelimeler, kavramlar, özellikler vb.


  1.   Adım'daki ilk düşüncenize dayalı olarak beyin fırtınası yapın. 
  2.  Google'daki isimleri kontrol edin. Popüler ve iyi bilinen seçenekleri, özellikle bölgenizdeki veya şehrinizdekileri atlayın.


 Alan adını edinebildiğinizden emin olun. Yılda 7 dolara bir alan adı alabileceğinizi beklemeyin ve istediğinizi bu şekilde elde edersiniz. Uygulanabilirliğini sağlamak için projenizin sunucu adına yatırım yapmanız gerekir. Ve kısıtlı bir bütçeniz varsa, yaratıcı olun. Eğer çaba sarf ederseniz, hiçbir koşul olmadan 1.500 $ 'a kadar havalı bir isim alabilirsiniz.


 Uygun bir isim bulmak için daha fazla ipucu


  •  Gelecekteki ofisinizde büyük bir afiş üzerinde logolu işletmenizin adını hayal edin.
  •  İşletmenizin adını bir tişörte hayal edin.
  •  Proje adını yüksek sesle söyleyin. "Hey, ben - iş adı -." Nasıl hissettin? Kelimeyi çalmayı seviyor musun?
  •  Seçeneklerinizi yansıtın ve bunun hakkında insanlarla konuşun.
  •  Bunu düşünmek için biraz zaman harcayın ve bir süre bırakın. Sürekli geri dönüp aynı adı mı seçiyorsun?


 Bundan sonra, iş ve pazarlama garantilerinizi güvence altına alın.


 3 Alan adınız çok önemlidir, satın alın ve

 bu, alan adınıza para harcama korkunuza cevap vermediği anlamına gelir. Etki alanı etki alanımı satın almak için EtkiAlanı.com'u kullandım. Projenize bağlı olarak, işletmenizin adını söylediğiniz sıklıkta internetteki adresinizden bahsedeceksiniz ve alan adınıza ne kadar bütçe ayrılırsa, bunu başarma ve bunu gerçeğe dönüştürme beceriniz o kadar büyük olacaktır.


 4 . Sosyal Medya Hesaplarını Güvence Altına Almak

 Bir işletme web sitesi satın almanın mümkün olduğu iyi bir isim bulmak zordur. Sonuçta, İnternet 30 yaşın üzerinde. İyi isimlerin çoğu alındığı gibi.

 Ve uygun bir isim bulursanız, muhtemelen aynı sosyal medya adını olduğu gibi alamayacaksınız.


 Ancak işletmenin web sitesini edinmek için elinizden gelen her şeyi yapmalısınız ve başaramazsanız yaratıcı olun. Sosyal ağlar için İnternet adresi işleyicileri, özel bir web sitesinden çok daha az önemlidir, ancak çabaya değer.


 Sosyal medyanıza ne kadar çaba göstermeniz gerektiğine hemen karar verebilirsiniz - sadece adını alıp saklayabilir ve proje hakkında bazı resim ve bilgiler paylaşabilir veya istediğiniz tüm çabayı gösterebilirsiniz. . Sana kalmış. Şimdilik, elinizi gelecek için üzerine koyduğunuzdan emin olmalısınız.


 5 . Marka

 kimliği geliştirmek Marka kimliğiniz son derece önemlidir. Kimlik, müşterilerin markanızla ilişkilendirdiği renkler, resimler ve logolardır.


 Bir işletme kimliği çok fazla çalışma gerektirir - ancak gelecekte bir işletme kimliğini her zaman yenileyebilirsiniz, bu nedenle ilk çalışma süresi tatmin edici olmalıdır. 99Designs, eksiksiz bir marka kimliği paketi için harika bir seçimdir. Ayrıca, yüzlerce seçenek arasından seçim yapmanıza izin veren bir tasarım yarışması düzenleyebilirsiniz.


 İşletme adınızın aksine, marka kimliğiniz o kadar kısıtlayıcı ve kısıtlayıcı değildir. Mükemmel (veya pahalı) olmak zorunda değil, sadece tasarlamanız gerekiyor. Her zaman başka tasarımlarla geri dönebilirsiniz - çoğu şirket bunu yapar.


 6 . Bir G Suite (Google Cloud

 Hizmetleri ) hesabı oluşturun. Google Cloud hizmetleri, işimizin en önemli aracıdır. Her şey kullanımlarına bağlıdır. Tüm e-postaların, takvimin ve ajandaların kullanılabilirliği. Ayrıca Google Drive / Dokümanlar'a da güveniyoruz. Çok. Alan adınızı aldıktan sonra Google Cloud hizmetlerini kurmanız gerekecektir. Ardından iş hesaplarınızı kolayca kurabilirsiniz. 1 Nisan 2019 itibarıyla belirlenen fiyat, temel hesap kullanıcı başına 6 ABD dolarıdır.


 7 . Basit bir web sitesi oluşturmak kolaydır.

 İşletmenize bağlı olarak, web siteniz isteğinize bağlı olarak büyük veya küçük olabilir. Projeniz serbest yazar gibi küçük bir bireysel kuruluşsa, yazınıza ve muhtemelen iletişim bilgilerinize bağlantılar içeren yalnızca bir sayfaya ihtiyacınız olabilir.


 E-ticaret içindeyseniz ve ürün ve hizmet satıyorsanız, daha büyük bir web sitesine ihtiyacınız olacaktır.


 Şimdilik, buradaki odak noktamız basit ve uygulaması kolay basit bir web sitesidir. Gerekirse daha sonra daha büyük bir web sitesine genişletebilirsiniz. Şirketiniz hakkında bilgiler içeren tek sayfalık bir ana sitenizin olması iyi bir fikirdir. O zaman bu noktadan daha da genişleyebilirsiniz. Squarespace ile birkaç dakika içinde çalışmaya başlayabilirsiniz. Tam özellikli bir web sitesi oluşturmaya hazır olduğunuzda, WordPress'e geçmek kolaydır.


 8. Kartvizit alın

 99Designs size eksiksiz bir kimlik paketi sağlar. Ayrıca kartvizitleri yazdırmak için Vistaprint'i de kullanabilirsiniz. Kart fikri modası geçmiş gibi görünebilir, ancak inanın bana, kendi işinizi kurduğunuzda bunun hakkında çok konuşacaksınız ve konuştuğunuz herkesin işinizle ilgili bilgileri içeren bir kartı olması gerekir. Dikkate almanız gereken şeylerden biri de telefon numaranızı kartın üzerine yazmamak, ancak gerçekten iletişim kurmak istediğiniz birine vermek istediğinizde el ile yazabilirsiniz. Kartları özgürce dağıtmak kolaydır - ve telefon numaranızı verdiğiniz kişilerin gerçekten ciddi olduğunuzu bilmelerini sağlar.


 Şimdi, işinizi yasal ve güvenli hale getirin


 9. Bir muhasebeci ve bir avukat bulun.

 Daha sonra bir avukat ve muhasebeci tutmak kolaydır - ancak bunu bir an önce yapmalısınız. Kendinizi çok fazla zahmetten kurtaracak ve potansiyel olarak işinize erken aşamada ulaşarak yardımcı olacak ve gelecekte işinizi kurtaracaksınız. Çok sayıda harika seçenek var ve uzaktan hem muhasebeci hem de avukat olabilir.


 10 . Bir Sınırlı Sorumluluk Şirketi (LLC) oluşturun ve

 iki yöntemi takip edebilirsiniz:


  •  Avukatınızı kullanın.
  •  Çevrimiçi yasal hizmetleri kullanın.


 Ne seçerseniz seçin, bir LLC kurmak çok basittir. Size biraz para kazandırmak için Legal Zoom sağlar.


 11.Bir işveren kimlik numarası alın.


  Edinme Kendi İşveren Kimlik Numaranızı (EIN) almak , bir LLC oluştururken elde edebileceğiniz bir şeydir ve genellikle aynı süreçtir.


 İşletme bankacılığı da dahil olmak üzere projenizle ilgili hemen hemen her şeyi yapmak için numaraya ihtiyacınız olacak. Vergi ödemek için de kullanacaksınız - bu noktayı not ettiğinizden emin olun!


 12 . Bir İşletme Sözleşmesi Oluşturun

 Projeniz sizden başka kimseyi içermese bile, bir işletme sözleşmesi oluşturmanız gerekir. Ortaklarınız varsa, LegalNature'ı kullanabilirsiniz.

 Muhtemelen, işler zamanla değişecek ve yine de işletme sözleşmenizi güncelleyeceksiniz. Ortaklarınız varsa, bu durumda avukatınızdan yardım isteyin.


 13 . Resmi resmi belgeleri gönderin


 İşletmeniz için bir avukat tutarsanız, bunu sizin için yapabilirler. Aksi takdirde, ikamet ettiğiniz ülkedeki gereksinimler hakkında biraz araştırma yapmanız gerekecektir, bu da başlayacağınız işin türüne bağlı olarak değişir.


 14 . Ticari bir banka hesabı açın

 Bu adım basittir. Bir işveren kimlik numarasına ihtiyacınız olacak ve kişisel hesaplarınız için halihazırda kullandığınız bankayla çalışmak daha uygun olacaktır.


 Dikkat etmeniz gereken bir şey, büyük bankaların çoğunun yaptığı yükseltme paketleri. Örneğin, aynı işi yapan ve aynı ihtiyaçlara sahip iki ürüne sahip olmak, ancak bunlardan birinin daha büyük bir miktar ödediğinde ek avantajları vardır.


 Burada önemli olan banka hesabınızı yalnızca banka hesabı olarak kullanmak ve diğer teklifler veya hizmetler için kullanmaktan kaçınmaktır. Gusto, seçeneklerinizi genişletmenize yardımcı olmak için burada.


 Ana başlangıç ​​araçlarınıza kaydolun


 15. Çalışanlar ve yükleniciler için bir maaş bordrosu hizmeti oluşturun

 Çalışanların veya yüklenicilerin maaşlarını ödemeye başlayana kadar bu nokta için endişelenmenize gerek yok. Yine de hazırlıklı olmak ve farkında olmak iyi bir fikirdir. Hizmet sadece maaş bordrosunu izlemekle kalmayacak, aynı zamanda dosyalamanız gereken vergi ve formlarla da ilgilenecektir.


 16. QuickBooks'u kurun


 QuickBooks hesabı, işletmenizin ilk gününden itibaren gereklidir. Kitaplarınızı bu şekilde yönetecek ve her zaman iyi kayıtlara sahip olduğunuzdan emin olacaksınız. Geri dönmek ve verileri ve tarihleri ​​içe aktarmak asla eğlenceli değildir. Ne kadar erken hazırlarsanız o kadar iyi.


 17 . Temel bir muhasebe sistemi

 kurmak Buradaki en iyi bahsiniz, muhasebecinizle yakın çalışmaktır. Vergi vadesi geldiğinde işleri kolaylaştırmak için muhasebecinize yıl boyunca ne yapmanız gerektiğini sormak ve tüm üç aylık yükümlülüklerin yerine getirildiğinden emin olmak iyi bir yaklaşımdır.


 QuickBooks sizin için ağırlığı taşır, ancak yine de dikkat etmeniz ve bunları yaparken odaklanmanız gereken şeyler vardır. Burada bazı şeyleri açıklığa kavuşturdum, ancak Shopify'da küçük işletmeler için muhasebe konusunda iyi bir rehberin olduğu bazı noktalar var.


 18. İlk günden proje yönetimi çözümlerini kullanmaya başlayın

 Buradaki en önemli nokta, tüm işlerinizi takip etme alışkanlığı kazanmaktır. Şirketinizdeki tek kişi siz olsanız bile entegre bir organizasyon olarak çalışmak zorundasınız çünkü bir gün elinizde başka bir seçeneğiniz olmayacak. İkinci nokta, iyi alışkanlıklar yaratmanın yanı sıra, ilk günden itibaren işten üreteceğiniz bilgi, veri ve tarihlerin ezberlemenize ve kaydetmenize yardımcı olacağıdır.


 Kuruluşunuza yeni insanlar geldiğinde, geçmişte yapılan işleri görebilmeleri çok önemlidir. Bu onların (ve işletmenizin) gelecekte başarılı olmasına yardımcı olan bağlamdır.


 Hangi aracı kullandığınız önemli değil. Yine de muhtemelen birkaç kez değiştireceksiniz. Trello kullandım. Bu alanda yararlı olan düzinelerce harika araç var.


 19 . İlk günden dahili bir wiki sistemi oluşturun

 Nasıl baştan bir proje yönetim aracı kullanmanız gerektiği gibi, her şeyi hemen belgelemeye başlamak son derece önemlidir. Girişiminizi ölçeklendirmek istiyorsanız, beyninize de ihtiyaç duyacaktır. İç wiki'niz zihniniz gibidir. Gelecekteki ekibinize beyniniz olan verilere anında erişim verdiğinizde, bu çok büyük. Wiki'de bir şeyleri belgelemek için zaten yapılandırılmış bir yaklaşımınız varsa, ekibiniz de aynı şeyi yapacaktır.


 İş hayatında 3 yıl geçirdikten sonra bir wiki sisteminin değerini anlamak, 50 kişinin zihnini derinlemesine incelemek hiç eğlenceli değil. Şirketinizde ilerledikçe, yazmak isteyeceğiniz sonsuz sayıda belge aklınıza gelecektir. Confluence kullandım.


 20. Slack'te bir hesap oluşturun

 Herkes Slack'i sever ve sever. Başarının anahtarı mobil iletişimdir. Kısıtlanmamış paketler, başlamak için iyi bir yerdir. Slack'e abone olmak, size kullanıcı başına aylık yaklaşık 7 dolara mal olur, bu da size farklı kanallara ana bilgisayar erişimi, daha fazla depolama ve bağlantı uygulamaları gibi çeşitli kontroller sağlar.


 21 . Bir konferans araması numarası ayarlayın

 Birçok şirketin ara sıra konferans görüşmesi yapması gerekir ve GoToMeeting bunu kolaylaştırır. Hemen bir video, ses veya web tabanlı toplantıya katılın veya başka bir kişiyi ağırlayın veya aramayı bir konferans odası, ofis veya uzak konumdan Mac, PC veya hatta cep telefonunuz aracılığıyla yönetin. Sadece birkaç dakika içinde kaydolmak ve başlamak için GoToMeeting'i ziyaret edin.


 22. 1Password kurun

 Bu adımla, işler daha net hale gelecektir: gelecekte baş ağrılarınızı azaltmak için. Sistemlerinizi şimdi kurun ve ileride doğru büyümeye odaklanabileceksiniz. 1Password, tüm parolalarınızı ve hassas verilerinizi yönetmek için mükemmel bir araçtır. Ayrıca, oturum açma bilgilerini ekibinizle güvenli bir şekilde paylaşmak çok kolaydır - bu çok önemlidir, çünkü Certify'ın kayıp şifrelerin kişi başına üretkenliğe maliyeti 416 ABD dolarıdır.



 23. Bir abonelik izleyici oluşturun


 Abonelik takibi oluşturmak kolaydır, ancak bu adım genellikle göz ardı edilir. Ayrıca Password1'in girişleri izlemek için yararlı olduğundan bahsetmiştik. Hâlâ sahip olduğunuz her şeyi, ödemelerinizi ve paranızın nereye gittiğini, özellikle de şirketiniz büyüdükçe ve daha fazla kişi farklı araçlar ve aboneliklerden yararlandıkça hızlı bir şekilde görmenin bir yoluna ihtiyacınız var.


 İhtiyacınız olan tek şey basit bir elektronik tablodur. Aboneliğinizi, aylık veya yıllık maliyetinizi, şartlarınızı (varsa), ödeme yönteminizi (hangi hesap veya kartla ilişkili?) Ve yenileme tarihini takip edin.


 Şimdi, sektördeki ilk yıl için hedeflerinizi planlayın


 24. Önümüzdeki 12 ay için stratejik bir plan oluşturun

 İş planınız gibi, stratejik planınızın da karmaşık olması gerekmez. İşte basit bir ilk yıl başlangıç ​​iş planının nasıl yazılacağı


  •  Önümüzdeki 12 ay için büyük bir hedef belirleyin.
  •  Hedefinize ulaşmak için ne yapmanız gerektiğini belirleyin. Hangi projeleri veya aktiviteleri yapmanız gerekecek?
  •  İlerlemenizi izlemek için hangi ölçümleri veya karşılaştırmaları kullanabileceğinizi öğrenin. İzlemek için bir sistem kurun
  •  Aylık olarak inceleyin ve mücadele edin. Gerekli ayarlamaları yapın.


 Bir kişi bir mağazada çalışsa bile, zaman harcamak ve hedefler belirlemek stratejik düşünceyi ve amacı belirler. Geri tepmeden kaçınmanıza ve yolunuza çıkan her şeyi rastgele yapmanıza yardımcı olacaktır. Hangi yöne gideceğinizi bilmesi gereken bir ekibiniz olduğunda daha da önemli hale gelir. İşlerini yapabilmek için uygun bir ortama ihtiyaçları olacak.

Yorum Yaz

Daha yeni Daha eski